Rezultat sastanka u Istanbulu: Prihvaćen prijedlog da se grade obje trase puta Sarajevo-Beograd!
Naime, ključna tema sastanka bili su infrastrukturni projketu u BiH i Srbiji u kojima učestvuje i Turska, a glavna tema je izgradnja brze ceste Sarajevo-Beograd, za čiju izgradnju ideja postoji već godinu dana te se u međuvremenu razgovaralo o potencijalnim trasama.
Srbija je poručila još ranije da će pristati na bilo koju trasu te da je na BiH da se odredi. U našoj zemlji su izdvojene dvije trase. Prva je ona koja bi Sarajevo i Beograd spojila preko Tuzle i Bijeljine, što podržava FBiH, ali i dio stranaka iz RS-a.
Drugu trasu, onu koja bi glavne gradove BiH i Srbije spajala preko Višegrada, odnosno istočne Bosne i nastavila se preko Vardišta na srbijanski autoput podržava vlast u entitetu RS.
Kako saznajemo na istanbulskom sastanku je prihvaćen prijedlog da se grade obje te trase i ona preko Tuzle i ona preko Višegrada, kojima bi se faktički zatvorio krug.
Važno je naglasiti da će taj projekt u potpunosti finansirati Turska, čije će firme graditi brzu cestu, ali će angažovati domaću radnu snagu.
Koristit će se tzv. BOT model, po principu izgradi-posjeduj-koristi-predaj, što bi u praksi značilo da će Turska u potpunosti snositi troškove izgradnje ceste, jedan određeni period naplaćivati korištenje, kao oblik koncesije i zatim to predati BiH i Srbiji.
S tim u vezi proizilazi da se BiH neće dodatno zaduživati kada je u pitanju izgradnja brze ceste. Također, shodno terenu kojim će cesta prolaziti na određenim dijelovima to će biti brza cesta, a na nekim dijelovima i autoput.
Ono što je potrebno da bi sve to postalo operativno jeste da nadležni organi u BiH prihvate taj prijedlog.
Treba naglasiti da je predsjednik Srbije na trilateralnom sastanku u Istanbulu nametnuo i pitanje odnosa Bošnjaka i Srba, naglasivši da BiH više nikad neće imati problema zbog Srbije.
Srbija je poručila još ranije da će pristati na bilo koju trasu te da je na BiH da se odredi. U našoj zemlji su izdvojene dvije trase. Prva je ona koja bi Sarajevo i Beograd spojila preko Tuzle i Bijeljine, što podržava FBiH, ali i dio stranaka iz RS-a.
Drugu trasu, onu koja bi glavne gradove BiH i Srbije spajala preko Višegrada, odnosno istočne Bosne i nastavila se preko Vardišta na srbijanski autoput podržava vlast u entitetu RS.
Kako saznajemo na istanbulskom sastanku je prihvaćen prijedlog da se grade obje te trase i ona preko Tuzle i ona preko Višegrada, kojima bi se faktički zatvorio krug.
Važno je naglasiti da će taj projekt u potpunosti finansirati Turska, čije će firme graditi brzu cestu, ali će angažovati domaću radnu snagu.
Koristit će se tzv. BOT model, po principu izgradi-posjeduj-koristi-predaj, što bi u praksi značilo da će Turska u potpunosti snositi troškove izgradnje ceste, jedan određeni period naplaćivati korištenje, kao oblik koncesije i zatim to predati BiH i Srbiji.
S tim u vezi proizilazi da se BiH neće dodatno zaduživati kada je u pitanju izgradnja brze ceste. Također, shodno terenu kojim će cesta prolaziti na određenim dijelovima to će biti brza cesta, a na nekim dijelovima i autoput.
Ono što je potrebno da bi sve to postalo operativno jeste da nadležni organi u BiH prihvate taj prijedlog.
Treba naglasiti da je predsjednik Srbije na trilateralnom sastanku u Istanbulu nametnuo i pitanje odnosa Bošnjaka i Srba, naglasivši da BiH više nikad neće imati problema zbog Srbije.
Primjedbe
Objavi komentar